• تماس با ما
  • درباره ما
  • قرارگاه میثاق
  • گالری
  • کتابخانه
  • تلویزیون اینترنتی
  • گالری
  • کتابخانه
  • تلویزیون اینترنتی
  • درباره اندیشه ناب
جمعه, تیر ۱۳, ۱۴۰۴
اندیشه ناب | موسسه مطالعات سیاسی فرهنگی اندیشه ناب
  • اخبار
  • نشست های برادری
  • تاریخ نظامی ایران
    • ایران باستان
    • ایران صدر اسلام
    • امویان و عباسیان
    • مغول ها
    • صفویه
    • افشاریه
    • زندیه
    • قاجار
    • پهلوی
  • تثبیت انقلاب اسلامی و نظام
    • مقابله با بحران های فرهنگی و اجتماعی
    • اطلاعات خارجی
    • مقابله با اقلیت گرایی
    • مقابله با ساواک
    • مقابله با شورش گری و آشوب
    • مقابله با کودتاها
    • مقابله با گروه های افراطی ملی و مذهبی
    • مقابله با گروه های التقاطی
    • مقابله با گروه های انحرافی
    • مقابله با گروه های سلطنت طلب
    • مقابله با مفاسد اقتصادی
    • مقابله با هواپیما ربایی
    • مقابله با نفوذ خارجی
    • مقابله با گروه های چپ
    • حراست از نهادها و ارگان ها
    • حکومت های متقارن
    • حفاظت از شخصیت ها و اماکن
    • تاسیس و توسعه نهادهای امنیتی
  • جبهه مقاومت
    • سوریه
    • عراق
    • غزه
    • لبنان
    • یمن
    • افغانستان
  • جنگ های معاصر
    • جنگ جهانی اول
    • جنگ جهانی دوم
    • جنگ در اکراین
    • جنگ آمریکا و عراق
    • جنگ اعراب و اسراییل
    • جنگ در افغانستان
    • جنگ در بوسنی و هرزگوین
    • جنگ در عراق
    • جنگ کره
    • بحران کوبا
    • جنگ ویتنام
  • مخزن
    • کتابخانه
    • تلویزیون اینترنتی
    • آلبوم تصاویر
    • رادیو اینترنتی
    • اسناد
    • نشریات
  • دفاع مقدس
    • اسناد و مدارک
    • اقتصاد در جنگ
    • نقد و بررسی
    • آن سوی دفاع
    • نا گفته ها
    • از جنگ چه خبر
    • تاریخ شفاهی
    • احزاب و گروه ها در جنگ
    • جنگ و جامعه شناسی
    • تجربه ها و درس ها
    • تحریف ها و شبهات
    • توصیف ها و تحلیل ها
    • جنگ از نگاه دیگران
    • جنگ به روایت دشمن
    • جنگ و سیاست
    • جنگ و شخصیت ها
    • جنگ و فرهنگ
    • خاطرات
    • دیدگاه ها
    • روش شناسی و پژوهش ها
  • اخبار
  • نشست های برادری
  • تاریخ نظامی ایران
    • ایران باستان
    • ایران صدر اسلام
    • امویان و عباسیان
    • مغول ها
    • صفویه
    • افشاریه
    • زندیه
    • قاجار
    • پهلوی
  • تثبیت انقلاب اسلامی و نظام
    • مقابله با بحران های فرهنگی و اجتماعی
    • اطلاعات خارجی
    • مقابله با اقلیت گرایی
    • مقابله با ساواک
    • مقابله با شورش گری و آشوب
    • مقابله با کودتاها
    • مقابله با گروه های افراطی ملی و مذهبی
    • مقابله با گروه های التقاطی
    • مقابله با گروه های انحرافی
    • مقابله با گروه های سلطنت طلب
    • مقابله با مفاسد اقتصادی
    • مقابله با هواپیما ربایی
    • مقابله با نفوذ خارجی
    • مقابله با گروه های چپ
    • حراست از نهادها و ارگان ها
    • حکومت های متقارن
    • حفاظت از شخصیت ها و اماکن
    • تاسیس و توسعه نهادهای امنیتی
  • جبهه مقاومت
    • سوریه
    • عراق
    • غزه
    • لبنان
    • یمن
    • افغانستان
  • جنگ های معاصر
    • جنگ جهانی اول
    • جنگ جهانی دوم
    • جنگ در اکراین
    • جنگ آمریکا و عراق
    • جنگ اعراب و اسراییل
    • جنگ در افغانستان
    • جنگ در بوسنی و هرزگوین
    • جنگ در عراق
    • جنگ کره
    • بحران کوبا
    • جنگ ویتنام
  • مخزن
    • کتابخانه
    • تلویزیون اینترنتی
    • آلبوم تصاویر
    • رادیو اینترنتی
    • اسناد
    • نشریات
  • دفاع مقدس
    • اسناد و مدارک
    • اقتصاد در جنگ
    • نقد و بررسی
    • آن سوی دفاع
    • نا گفته ها
    • از جنگ چه خبر
    • تاریخ شفاهی
    • احزاب و گروه ها در جنگ
    • جنگ و جامعه شناسی
    • تجربه ها و درس ها
    • تحریف ها و شبهات
    • توصیف ها و تحلیل ها
    • جنگ از نگاه دیگران
    • جنگ به روایت دشمن
    • جنگ و سیاست
    • جنگ و شخصیت ها
    • جنگ و فرهنگ
    • خاطرات
    • دیدگاه ها
    • روش شناسی و پژوهش ها

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

سپاه در گذر انقلاب

روز شمار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی / بیست و نهم اردیبهشت 1358

شما باید همه به هم دست بدهید که این نهضت را به آخر برسانید حکومت عدل اسلامی پیدا بشود محقق بشود
اندیشه ناب
اردیبهشت 29, 1404 | 12 دقیقه خواندن
چاپ خبر

 

📚 “سپاه در گذر انقلاب”🇮🇷

📎 شماره: یکصد و دوازده

🔸تاریخ صدور 29 اردیبهشت ۱۳۵۸

نوع مطلب: پیام ◻️ بیانیه ◻️ اطلاعیه ◻️ مصاحبه ◻️ خبر 🟩 اطلاعیه، بیانیه و …، مشترک ◻️ دیگر موارد:

✳️موضوع: تأکید بر لزوم توجه عملی به وظایف ملی و اسلامی دوران انقلاب

✍️امضا:  روح الله الموسوی الخمینی- در جمع پاسداران مسجد الرضای تهران و مردم گنید کاووس

✏️ جمع پاسداران مسجد الرضای تهران (وظایف دوران انقلاب)

زمان ۲9 اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۲۲ جمادی الثانی ۱۳۹۹

مكان: قم

موضوع: لزوم آمادگی و هوشیاری- وظایف دوران انقلاب اسلامی

حضار: پاسداران مسجد الرضای تهران، پاسداران و مردم شهرستان گنبد کاووس

بسم الله الرحمن الرحيم

مسائل و مطالب همین بود که آقا خواندند مهم عمل است. یک مطالبی است که معلوم است همه به طور کلی میدانیم که تا کنون با وحدت کلمه و توجه به اسلام به اینجا رسیدیم و میدانیم که تا این وحدت کلمه نباشد و تا توجه به اسلام نباشد نمی توانیم پیشرفت کنیم.

مسائل به حسب علمی، و به حسب کلی معلوم است لکن عمده این است که ما دنبال این مسائل معلوم عمل بکنیم یعنی همان طوری که ملت با عمل خودش و با توجه خودش به اسلام و قیام و نهضت خودش، و با عدم خوف از تانک ها و مسلسل ها و نظامی ها و قدرتهای شیطانی حرکت کرد، نهضت کرد، ریخت به خیابان ها و هجوم کرد و شکست داد طرف را- البته با یاری خدای تبارک و تعالی- این حرکت و این نهضت باید محفوظ بماند؛ یعنی عملا ماها که همه مان پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و همه خدمتگزار به اسلام هستیم همچو نباشد که همیشه بگوییم و عمل نباشد. باید دنبال گفتار عمل بشود. چنان چه اگر هزار گفتاربود و عمل نبوده این قدرت سر جای خودش بود؛ لکن تبلیغات شد و مردم عمل کردند.

این عمل بود عمل دسته جمعی بود که پیروزی را آورده و اتکال به خدای تبارک و تعالی حالا هم ما باز احتیاج به همین عمل و همین وحدت و همین توجه به خدا داریم و این طور نیست که ما پیروز شده باشیم ما یک سدی را شکستیم ریشه هایش باز یک قدری هست و علاوه بر این که این ریشه ها را باید باز قطع کرد و از بین برد علاوه بر این کار مشکل تر این است که یک سازمانی داد به اوضاع مملکت و خرابی هایی که در طول اقلا پنجاه و چند سال در این زمان سابقش هم بود خرابی هایی که برای کشور حاصل شده است. چه از ناحیه فرهنگ چه از ناحیۀ اقتصاد از نواحی دیگر حاصل شده است باید آنها را بعد از پیروزی نام و كامل آنها را منقلب کرد و اصلاح کرد و این امری است که باید با دست همه انجام گیرد نه تنها دولت می تواند و نه تنها روحانیت می تواند و نه تنها سایر اقشار، چنان چه در پیشبرد تا کنون اگر یک قشری از اقشار میخواست نهضتی ایجاد کند، خودش و خودش برود دنبال این کارها هیچ امکان نداشت. این وقتی امکان پیدا کرد و یک امر محال به نظر اشخاص مادى – تحقق پیدا کرد که با معنویت و اسلام حاصل شد.

باید این کارهایی که بعد میخواهد بشود کارهایی که بعد از این باید تحقق پیدا بکند چه این پاکسازی از این قشرهای گندیده ای که الآن بین مردم مجتمعند بین مردم منتشرند و میخواهند نگذارند این نهضت به ثمر برسد و چه بعد از این پاکسازی برای نوسازی مملکت که خراب کردهاند [و] حالا باید آباد -بشود اینها با لفظ درست نمی شود؛ اینها عمل می خواهد چنانچه تا حالا که آمده ایم با عمل آمده ایم؛ با لفظ فایده نداشت هم بود باید همه ما همان طوری که تا حالا شما جوان ها و مرد و زن همه با هم حرکت کردند و این سد را شکستند به حرکت خودشان ادامه بدهند سست نشوند، حالا برنگردند سراغ این که من مثلاً فلان حاجت را دارم.

الآن ما باز نرسیدیم به آنجایی که حاجات را بتوانیم برآوریم. همان طوری که قبل از این که این سد را سد بزرگی که جلو ملت ما ایستاده بود می خواستیم بشکنیم چطور در آن وقتی که همه توجه به این داشتیم که این سلسله باید برود، هیچ دیگر توجه به این نبود که من حالا مثلا زندگی ام چطور است خانه دارم یا ندارم؛ این حرف ها اصلا مطرح نبود؛ اگر آن وقت هم این حرفها مطرح بود پیشرفت نمی شد.
آن وقت مردم همه یک توجه داشتند و از سایر چیزها غفلت کرده بودند، آن یک توجه این که باید این سلسله برود که خائن است و باید یک حکومت اسلامی پیدا بشود همان طور که قبل از این که ما این سد بزرگ را بشکنیم در حالی که توجه داشتیم به شکستن این سد از کارها و از حالات خودمان غافل بودیم که مثلا من فلان حاجت را دارم،غافل بودیم و این غفلت و توجه به مقصد پیشبرد کرد.

همین طور حالا هم باید این چیزها رعایت بشود چون ما بین راه هستیم هنوز نرسیدیم به مقصد ما راه داریم طولانی است راه.

باید باز ملت این حال آماده باش را که داشته است و حال تحرکی که داشته است این را حفظش بکند و از این چیزهایی که دست های اجانب و ناپاک بین مردم منتشر می کنند اعتنا نکند به اینها و اینهایی که میآیند و نمی گذارند کارها انجام بگیرد، از ایشان جلوگیری بشود؛ تا این که این نهضت به آخر برسد نهضت بین راهی این مثمر ثمر نیست؛ نهضت به آخر برسد. یک دولت مستقر پیدا بشود یک مجلس شورای ملی نه به آن معنایی که در زمان های سابق پیدا می شد که مردم بی اطلاع بودند یک مجلسی که به نظر خود مردم باشد مردم خودشان نظر داشته باشند مقدرات دست خود مردم باشد اینها تحقق پیدا بکند؛ آن وقت مردم بروند سراغ این که ما فقیر هستیم خیلی ها میآیند مثلا یک جمعیت هایی که در ناحیۀ ما فقر است و نمیدانم هیچ یک از آثار تمدن نیست و مریضخانه نداریم و آسفالت نداریم و آب نداریم؛ و از این مسائل من گفتم به بعضی ها که ،خوب این حالا پیدا شده است یا از اول بوده است؟ معلوم است که این همیشه بوده این قبلا بوده چیزی که از اول بوده است به مجرد این که آنهایی که خراب کردند یا عمل نکردند رفتند یک دفعه باید درست بشود؟ این که امکان ندارد.

خوب حالا ما یک کاری کردیم که اینها رفتند؛ فرض کنید که ما دیگر عرضه این که کار دیگر انجام بدهیم نداریم؛ حالا دست خودتان است خودتان درست کنید. البته این که عرض میکنم نه این است که عرضه اش نباشد؛ هست ان شاء الله درست هم می شود؛ اما این یک همتی ملی و الهی می خواهد. از ملت صبر و کار از دولت صبر و کار هر دو باید هم صبر باشند هم کار بکنند.

دولت صبر بر این هجوم هایی که از اطراف به او می شود ،بکند ملت صبر کند در این که خوب این ناداری و این گرفتاری، همه میدانیم که از سابق بوده، حالا پیدا نشده؛ این چیزی که از سابق بوده یک قدری دیگر تأمل کنند یک قدری دیگر صبر کنند؛ تا این که بتواند دولت اقتصاد خودش را درست کند. کارخانه ها را راه بیندازد کشاورزی راه بیفتد تا این که این امور اصلاح بشود این معنا که جمعیت ها بیایند و بگویند که ما زندگی نداریم این ناچار یک دست هایی از پشت پرده اینها را بعث می کنند همان هایی که می خواهند این گرفتاری تا آخر باشد. اینهایی که می روند می گویند که خوب حالا چه شد؟» باز هم دولت اسلامی شد و برای شما الآن نه اسفالتی هست نه چیزی مثل این که همچو که مهر دولت اسلامی خورد روی یک جایی همان شهر همه کارها را یکدفعه باید درست کند.!

ملت ما باید بداند که این حرفی که اینها می آیند می گویند چه شد و دولت اسلام هم آمد و کاری نکرد اینها آنهایند که می خواهند هیچ کار نشود نه آنهایی که می خواهند یک کاری بشود برای این که اینها اشخاصی نیستند که بی اطلاع باشند اینها اشخاصی هستند که مطالعه کرده اند عمال یک دولت هایی هستند که در این امور مطالعه کرده اند. اینها بنایشان بر این است که به هر جوری که هست ناراضی درست کنند؛ بروند توی دهات بگویند که خوب چه شد حالا چه شد این دهاتی بیچاره هم نمی داند به او بگوید که این شد که ما الآن نمی ترسیم از دولت نمی ترسیم .از… نمیترسیم که یکی بیاید با شلاق توی سر ما بزند و ما را اذیت بکند چه بهتر از این میخواهد بشود؟

حالا ما فرض میکنیم هیچ کاری هم نشد؛ خوب این یک چیزی است. آزادی بهترین نعمتی است که خدا برای بشر قرار داده اینها که می آیند می گویند که چه شد نه این که ندانند چه شده؛ می دانند که کاری شده است که دست ارباب ها را کوتاه کرده؛ می دانند خیلی کار شده؛ می دانند که یک معجزه ای شده است که دست ارباب ها کوتاه شده چه بکنیم که دست ارباب ها دوباره باز بشود؟ برویم بگوییم چه شد چیزی نشد هیچ خبری نشد آنها می دانند که این قدرت شیطانی شکست و رفت؛اینها می دانند که نفت مال خودمان شده ،است و خودمان باید دیگر برداشت از آن بکنیم اینها می دانند که آمریکا و شوروی و انگلستان و سایر ابرقدرتها نمی توانند دیگر الآن در مملکت ما یک تصرفی بکنند؛ ولو شیاطینشان مشغولند لکن خودشان نمی توانند بیایند مستقیماً یک دخالتی بکنند؛ چنانکه می کردند.

اینها می دانند اینها را نه این که .غافلند اینها استادند در فن خودشان تحصیل کرده اند اینها، اینها را آنها تربیت کرده اند اجنبی ها تربیت کرده اند؛ برای این که یک همچو موقعی به دردشان بخورند. میخواهند الآن اذهان را از آن معنایی که همه دنبالش بودیم که پهلوی و امثالش نه، و حکومت اسلامی آری-«نه» آن شد، اما «آری» آن تا حالا نشده، ما فقط رأی دادیم. همه شما رأی دادید به این که «جمهوری اسلامی» اما تا حالا جمهوری اسلامی پیاده نشده، اینها خوف این را دارند که این جمهوری اسلامی تحقق پیدا بکند؛ یعنی بعد از رأی واقعش هم واقع بشود. از این می ترسند، می خواهند نگذارند این بشود؛ چنان چه می خواستند نگذارند رأی بدهند مردم. خیلی از صندوق ها را از قراری که به ما اطلاع دادند سوزاندندا خیلی جاها مسلح رفتند نگذارند مردم رأی بدهند با این که خوب این رأی ملی بود و مردم می خواستند رأی خودشان را بدهند -همه هم با اشتیاق- چرا می خواستند نگذارند؟ برای این که می دیدند که با این رأی دستشان کوتاه می شود. حالا هم می بینند که خوب حالا رایشان را دادند تا حالا که نشده نگذاریم بشود. یک کاری بکنیم نشود چه بکنیم که نشود؟ برویم در بین اقشار ملت هر جا به هر کس که برسیم بگوییم ،خوب تا حالا چه شد؟ هیچ چی که نشده پس ناراضی درست کنیم یک دسته کارگر را از کار باز بداریم یک دسته دهقان را از کشاورزی باز بداریم مدارس را از این که مشغول کارشان باشد، دانشگاهها را از این که مشغول کارشان باشد باز بداریم؛ نگذاریم یک سامانی پیدا بکند این مملکت و از آن نهضتی که اینها داشتند و هیچ کاری به این که حالا من چه دارم چه ندارم نبود آن وقت که مردم میریختند توی خیابانها و فریاد میکردند که مرگ بر این کذا، هیچ ابداً کسی به فکر این نبود که من شب میروم ،منزل شاید شام نداشته باشم هیچ به فکر نبود آن روحیه بود که پیروزی آورد آن روحیه را میخواهند از ما بگیرند حالا باز توجه به این که من خانه ام چطور است چی ندارم خوب چی شد؟ حالا که نشد، حالا کجاست خانه الآن میخواهند خانه بسازند برای اینها اینها باز نمی گذارند اینها باز می آیند مانع می شوند به هر اسمی به شما دارند مستضعف» میگویند؛ شما قبول .نکنید آنها می فهمند «مستضعف» یعنی چه به اینها بد حالی می کنند.!

ماهمه جزء مستضعفین هستیم؛ یعنی ما که اشخاصی بودیم که ابر قدرت ها ما را ضعیف می شمردند ما را هیچ می دانستند؛ ما می خواهیم از این جهت بیرون بیاییم می افتند دنبال اینها که اینها می گویند خانه ما می خواهیم برای مستضعفین بسازیم. مگر شما مستضعفید؟!

نخیر شما خیلی کذا هستید از این راه- هر راهی که بتوانند یک اخلالی بکنند- اخلال میکنند؛ و همه نظر اخلالگرها به این است که نگذارند ایران برای خودش یک سامانی پیدا یکند که دست آنها تا ابد کوتاه بشود.

شما جوانها که تا حالا مطلب را به اینجا رساندید ملت ما که با همه اقشارش با جان و خون، خودش مطلب را به اینجا رساند مبادا به این حرفها گوش بکند و خون جوانان خودش را هدر بدهد.

اگر به حرفهای اینها گوش کنید اگر در دانشگاه اینها وارد می شوند جوان های دانشگاهی ما به حرف اینها گوش بدهند اگر در کارخانه ها اینها وارد می شوند، جوانان کارخانه ای ما به اینها گوش بدهند اگر در کشاورزی وارد می شوند و در صحرا و بیابان ها می ریزند و نمی گذارند کشاورزی بشود گوش بدهند به این حرفها اگر ما همه گوش بدهیم به این حرفها این حرفها معنایش این است که باز همان آش و همان کاسه همان خارجی ها و همان بردن همه چیز ما همان قلدری ها یک کس دیگر را میآورند می نشانند بالای سر ما با همان قلدری و بدتر از اول.

خیال نکنید که قلدری اگر پیدا بشود مثل قلدری این است؛ خیر پوست را از سر می کند!

اگر خدای نخواسته عود کند آن مسائل.

اینها فهمیدند که ما یک همچو پاسدارانی داریم توی مملکت،

شما را اول خواهند کشت!

اول آن جوانهایی که قدرتمند هستند و اینها از آنها ضربه خوردند.

اول حساب شما را صاف می کنند،

بعد هم حساب همه را.

الآن نباید رعیت به فکر این باشد که من آبم کم است امکاناتم کم است. تو آبت از اول کم بود؛ امسال هم که خدا به شما باران داد نباید کارخانه ای خیال کند که من حالا چی ام کم است چی ام ناقص است. این از اول ناقص بود. نباید حالا- عرض می کنم که- مردم به فکر این باشند که من حالا خانه ندارم تو خانه از اول نداشتی؛ تازه نشده این.

شما باید همه به هم دست بدهید که این نهضت را به آخر برسانید حکومت عدل اسلامی پیدا بشود محقق بشود، خارجیت پیدا بکند بعدا برویم سراغ این فروع که خوب حالا حکومت اسلامی پیدا شد «یا الله » شروع !کنید اما نه این که «یا الله » یعنی الآن بده شروع کنید به کار ملت بداند که دولت مشغول کار است؛ اما کار این قدر زیاد است که به این زودی انجام نمی گیرد.

اگر ما غفلت کنیم از آن مقصد اصلی مان که کندن این ریشه های فاسدی است که زیر خاک هست در این مملکت ما و دارند اخلال می کنند اگر ما غفلت کنیم از کندن این ریشه ها، این ریشه ها رشد می کنند. بعد درخت تناور می شوند و بعد ریشه ما را قطع می کنند. غفلت ازاین نکنید، نروید سراغ خانه ام چیه و زندگی ام چیه! بروید سراغ مملکتتان ببینید ملکت چه!

فرود سراغ خانعام چیهد ريشة ما را قطع میکنند

 

اول مملکت را اصلاح بکنیم، بعد برویم سراغ خانه خودمان و سراغ لانه خودمان. مبدا که اینها ما را اغفال کنند! این تبلیغات غلط و سوئی که می کنند که برای خودشان خیلی خوب است و برای اربابانشان و برای ملت ما ذلت آور است مبادا بین شما بیایند بگویند که خوب چی شد حالا! این حرف هایی را که می زنند، شما را اغفال کنند. از این مقصد اصلی، که عبارت از پیشبرد این نهضت است و به آخر رساندن.

آن وقتی که به کلی ریشه ها کنده بشود و یک مملکت اسلامی با احکام نورانی اسلامی و عمل اسلامی پیدا بشود. دنبال او برویم، سراغ این فروعی که هستش نرویم. من هم گرفتاری دارم مگر شما … مردم همه گرفتارند همه، این آقا هم گرفتار است شما هم گرفتارید اما الآن وقت گریه و زاری نیست الآن وقت «الله اکبر» و باز جلو رفتن است باید هوشیار و بیدار باشیم همه آنها هوشیارند بیدارند. همه آنهایی که افتاده اند دور، توی دانشگاه، دانشگاه را تعطیل می کنند می روند عرض میکنم که توی کارخانه ها کارخانه را با تعطیل می کنند یا نمی گذارند کار کنند یا می گویند کم کار کنید توی ادارات می روند کم کاری ایجاد می کنند آنها هوشیارند آنها می دانند دارند چه می کنند آنها روی نقشه دارند عمل می کنند؛ شما هوشیار باشید ما هوشیار باشیم ملت هوشیار باشد توجه به فروع نکند و از اصل- چیزهای اصلی- غفلت بکند. خداوند ان شاء الله همه شما پاسدارها را برای اسلام نگه دارد شما افتخار ما هستید؛ شما کسانی هستید که آن هدف از زندگیتان را به این عالم ثابت کردید؛ شما به عالم ثابت کردید که ایران یک مملکت زنده است، مملکتی است که می تواند خودش روی پای خودش بایستد، مملکتی است که می تواند جلوی اشخاصی که میخواهند بچاپند- آنها- را بگیرد. خداوند به شما قدرت زیادتر بدهد.

همه را به وظایف اسلامی مان به وظایف کشورمان و ملیمان آشنا بکند. سلام بر همه شما.1

1-صحيفة امام، ج ۷، ص ۲۶۴

✅قرارگاه میثاق – نشست های برادری

✅موسسه مطالعات سیاسی فرهنگی اندیشه ناب

💠کانال روز شمار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

🔰 @diary_IRGC

 

آخرین مطالب

  • صدای حاج احمد هنوز طنین انداز است/با اسراییل وارد جنگ خواهیم شد و عملیاتمان را علیه آن‌ها شروع خواهیم کرد. هرکس با ماست بسم‌الله
  • شلیک به هواپیمای مسافربری ایران در 12تیر 1367 در آسمان خلیج فارس
  • بایسته های دوران توقف جنگ با رژیم صهیونیستی و وظایف پیش رو
  • این عملیات اخیر تحت هدایت مستقیم مقام معظم رهبری انجام شد
  •   روز شمار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی / دهم تیر 1358
  •   روز شمار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی / دهم تیر 1358
  •   روز شمار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی / دهم تیر 1358
  • حساب و کتاب صدام قبل از حمله به ایران/صدام که بود و چگونه به قدرت رسید؟

پربازدیدها

محسن رضایی: اظهارات ترامپ درباره برچیدن تأسيسات هسته‌ای ایران، توهم است

آرمان و مرام رییسی ادامه خواهد داشت/ شهادت آیت‌الله رییسی، رونمایی روابط حقیقی ملت‌ها با ایران

رژیم صهیونیستی هم در صحنه جنگ و هم در صحنه سیاست شکست خورد

هشدار دکتر محسن رضایی درباره توطئه آمریکا و اسرائیل در عراق

صبر راهبردی ایران، عاقلانه و منطقی/ آزمودن قدرت ایران ممنوع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قرارگاه میثاق
  • گالری
  • کتابخانه
  • تلویزیون اینترنتی
ایتا
گپ
بله
سروش
آپارات
تلگرام
فید
اینستاگرام

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.